دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی هویت ملی را تقویت کنم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم؟

0 1.7k
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی هویت ملی را تقویت کنم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم؟ بصورت word و قابل ویرایش در تعداد 30 صفحه مختص تدوین شده در سال 1401 بصورت جامع و تضمین با تخفیف 40 درصد تهیه شده است

فرهنگی گرامی شما بعد از خرید یک فایل WORD اقدام پژوهی قابل ویرایش با موضوع چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم؟ خواهید داشت که این فایل جدیدترین و بروز ترین اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم؟ که شما با پرداخت هزینه بسیار کم صاحب یک اقدام پژوهی نادر در مورد چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم؟ را در تعداد 31 صفحه می باشید

نام فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم؟
فرمت فایل WORD و قابل ویرایش
تعداد صفحات 31 صفحه
شرح و دانلود فایل

   متاسفانه کتب تاریخ ما بدون توجه به نیاز روز دانش آموزان ومسائل موجود در جامعه ی ایرانی تالیف  شده و صرفا به  شیوه ی نقل حوادث تاریخی پرداخته ودانش آموزان هم  به حفظ آن ها  می پردازند  بدون این که تحلیلی وتفسیری انجام گیرد و به  رفع  مشکلات  فعلی  ما بپردازد. برای حل این مشکل تصمیم  گرفتم  دانش آموزانم را با تحلیل وتفسیر آثار تاریخی که چقدر درخودباوری وهویت ما اهمیت دارند آشنا سازم . منبع مورد مطالعه ی ما  تفسیر آیات قرآن کریم یود. برای اجرای تدریسم چند فعالیت به دانش آموزانم داده بودم تا درزمان تدریس اکثر کارها  با مشارکت فردی  و گروهی  آنان اجرا شود  پس از تهیه ی موارد خواسته شده  در جلسه ی بعدی  با استفاده از روش های گوناگون تدریس (ایفای نقش  و اجرای نمایش نامه  و پژوهش آموزی وپرسش وپاسخ وسخنرانی )  و همچنین دانش آموزان چگونگی تحلیل متون تاریخی وآثار آن را درک نموده بودند و به این نکته پی بردند که "تاریخ معم انسان هاست ." (امام خمینی (ره).  مروري گذرا به سرگذشت تاريخي تمدنهاي بزرگ بشري اين حقيقت را آشكار مي نمايد كه سرآغاز انحطاط و سقوط و انقراض اين تمدن ها ، ازخودبيگانگي و وادادگي در برابر مهاجمين بوده است ! حال اگراز همين منظر، به محتواي كتب درسي تاریخ بنگريم ، نگاه ما بسيار متفاوت با آنچه كه هم اكنون در اين حوزه دنبال مي شود ، خواهد بود و بهتر متوجه خواهيم شد كه در كدام جهت گام برمي داريم .  

کلید واژگان :

 هویت ملی ،اسلامی- آیات قرآنی دانش آموزان

 

 

 

    مقدمـه

     احساس تعلق به گذشته و پيوند با هویت هایی كه آدمي را به اصل و ريشه هاي تاريخي اش مرتبط ساخته و متصل مي نمايد ، حس زيبا و بسيار خوشايندي است كه به انسان آرامش خاطر و اعتماد به نفس شاياني مي بخشد . اين كه انسان بداند مهد و گاهواره نخستين او كدام است و ريشه هاي او دركدامين نقطه از اين كره خاكي در زمين فرورفته است ، قهرمانان و الگوهاي تاريخي و ميهني اش در قلب تاریخ وعصراساطیری چه كساني بوده اند ، الگوها و اسطوره هاي حماسي ، تاريخي و فرهنگي ، به افراد يك ملت هويتي مشترك و يكسان مي بخشد به طوري كه برآيند و حاصل اين هويت ، وحدت و يكپارچگي ملي در برابر بيگانگان است و به همين دليل نبايد اين قهرمانان و اسطوره ها و باورهاي ريشه دار را از مردم گرفت . چرا كه نابودي آنها ، نابودي كليت و يكپارچگي ملتي را به دنبال خواهد داشت .

     مروري گذرا به سرگذشت تاريخي تمدنهاي بزرگ بشري اين حقيقت را آشكار مي نمايد كه سرآغاز انحطاط و سقوط و انقراض اين تمدن ها ، ازخودبيگانگي و وادادگي در برابر مهاجمين بوده است ! حال اگراز همين منظر، به محتواي كتب درسي مدارس بنگريم ، نگاه ما بسيار متفاوت با آنچه كه هم اكنون در اين حوزه دنبال مي شود ، خواهد بود و بهتر متوجه خواهيم شد كه در كدام جهت گام برمي داريم . وقتي كتاب تاريخ مدارس مان را ورقي مي زنيم با كمال تعجب مي بينيم كه از آن همه قهرمانان و اسطوره هاي ملي و تاريخي ايران زمين  تنها چند تن برايمان باقي  مانده اند  و تازه وقتي كه دقيق تر مي شويم  مي بينيم كه  همين  شخصيتها نيز در اين كتابها به درستي و دقت به  نسل جوان معرفي نشده اند . از انسانهاي مبارز و برجسته تنها شبحي برجاي مانده است كه هيچ شباهتي با اصل ندارد.

     نگاهي به تاريخ باستان ايران زمين مي افكنيم گويي كه در بين شجاعان و حماسه آفرينان اين قوم ، رادمرداني همچون رستم و كاوه آهنگر و فريدون و آرش كمانگير وکورش ... را نمي توان يافت تا بتوان آنان را به عنوان الگو و سرمشقي براي كودكان و نوجوانان اين مرزو بوم معرفي نمود   نتيجه اين نوع نگاه ، اين مي شود كه سخاوتمندانه تمام سرمايه ها و شخصيتهاي تاريخي خويش را برباد مي دهيم تا به جاي ما و فرزندانمان ، بيگانگان از اين افتخار و مباهات  بهره برده و آنها را به خويشتن منتسب نمايند . بديهي است روزي فرزندان ما از ما خواهند پرسيد كه آيا براستي اين تاريخ چند هزارساله تمدن نياكانمان تا اين حد مختصر و بي مقدار بوده است؟! و اصولاً آيا چنين تاريخ مختصر و بي ارزشي ، قادر خواهد بود تا آن هويت ملي مستحكم و زوال ناپذير را در روح و جان فرزندانمان ، ايجاد نمايد ؟  ما بايد بدانيم كه نسل جوان علاوه بر شخصيتهاي ديني و مذهبي خود كه الگوهايي فراتر از مرزهاي ملي و ميهني مي باشند ــ و تنها به ما ايرانيان تعلق ندارند ــ به الگوهايي ملي و ايراني-اسلامی نيز نيازمندند تا بتوانند مليت وگذشته بومي خويش را به درستي بشناسند و بر آن تكيه كنند . هر چند كه در معرفي صحيح همان شخصيتها و الگوهاي مذهبي نيز عاجز و ناتوان بوده ايم و اكنون فرزندان ما در وضعيتي به سر مي برند كه احساس پوچي و بي هويتي مي كنند و ما نه تنها نتوانسته ايم هويتي اسلامي را در آنان ايجاد نماييم ؛ بلكه گذشته بومي را نيز از آنان گرفته ايم . حال چگونه و بر اساس چه منطقي انتظارداريم كه اين جوانان در برابر تهاجمات فرهنگي و نظامي بيگانگان بايستند و در راه صيانت ازكيان و هستي كشورشان تعصب و پايمردي از خود نشان بدهند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر