دانلود تحقیق درمورد درد

دانلود تحقیق درمورد درد

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد درد

با دانلود تحقیق در مورد درد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق درد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق درد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد درد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

آينده مقوله درد

اين مقاله بر اساس ارايه مطالب ملاقات انجمن در نيوانگلند در فوريه 2000 ميلادي نگارش شده است.

سال‌هاي قبل از 1960، تا قبل از 1960 ميلادي هيچ متخصص دردي وجود نداشت. در زمينة درد فقط يك كتاب مرجع منتشر شده بود كه چاپ اول كنترل درد توسط Bonica است كه در سال 1953 به انتشار رسيده است. اين كتاب تقريباً حاصل فعاليت‌هاي يك نفر بود. در آن زمان هيچ ژورنالي در زمينة درد يا آزمايشگاههاي مختص مطالعات روي مسأله درد، و يا برنامه‌هاي تأمين هزينه جهت انجام تحقيقات بيشتر در اين زمينه و يا براي آموزش پزشان وجود نداشت. تحقيقات فيزيولوژيك اكثراً روي داوطلبان سالم و فقط تعداد اندكي از آنها روي بيماران انجام مي‌شد. آنچه به عنوان درد از آن ذكر مي‌شود در واقع درك حس ناخوشايند[2] بود. تعداد كمي از پيشروهاي اين معلم مانند Leniche، Noordeubos و Liringston از ساير همكاران خود جلوتر بودند. اين افراد همگي جراح بوده اند. Liringston كه داراي يك آزمايشاه درد بوده است و بررسي‌هاي باليني و مطالعات و فرضيات خود را در 1943 منتشر ساخت. Beecher روي پاسخ به دارونماها تحقيق كرده است. Bonica خود را فردي خود آموخته، در دوران سربازي عنوان كرده است. مراجع مختلف پزشكي، جراحي و يا ساير تخصص‌ها مسأله كنترل درد را ندرتاً عنوان و يا مطرح مي‌كردند. درد هميشه جزو محصولات جانبي حالات مرضي و بيماري‌ها شاخته مي‌شد و باور بر اين بود كه درمان مناسب بيماري باعث تسكين درد خواهد شد. سيستم عصبي حسي نيز به مانند يك سيستم حاوي سيم‌هاي ارتباطي پاليو كه فقط اليپالس‌ها را به مغز منتقل مي‌نمايند شناخته مي‌شد.

سالهاي 1960 تا 1970 . در سال 1960 بونيكا به عنوان رئيس هيأت مديره بيهوشي در دانشاه واشنگتن شروع به كار كرده و بدنبال آن فعاليت‌هاي بين‌المللي خود را در زمينة تحقيقات روي درد و كنترل آن آغاز كرد. چنين حركتي درست در زماني اتفاق افتاد كه دانشكده‌هاي پزشكي و مراكز بهداشتي درماني دانشگاهي رشد سريعي داشته و مؤسسه ملي سلامتي[3] سريعاً در حال گسترش بود. اينها همه باعث راحتي و كثرت بودجه در دسترس جهت انجام تحقيقات شد. برنامه‌هاي تحقيقاتي اختصاصي در زمينة درد بطور گسترده‌اي در سرتاسر جهان انجام مي‌شد. در سال 1965 فرضيه دريچه اي[4] Melzack-wall در مجله علم منتشر شد. تأثير اين فرضيه روي فعاليت‌هاي باليني و تحقيقاتي بسيار وسيع و گسترده بود.


[1] -The future: will pain Be Abolished or Just pain Management specialists?

Pain Clinical updates, volume VII, No. 6 December 2000

[2] - Nocieption

[3] -National Institute of Health (N15)

[4] -Gate theory

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر