دانلود تحقیق درمورد ايام فاطميه

دانلود تحقیق درمورد ايام فاطميه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ايام فاطميه

با دانلود تحقیق در مورد ايام فاطميه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ايام فاطميه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ايام فاطميه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ايام فاطميه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

در رأس تمام زنان عالميان سيده نساء فاطمه زهراست كه معصومه است و عصمتش قطعي است .

فاطمه (س) به عنوان ميوه درخت نبوت بهترين الگو براي انسانهاست ايشان به عنوان مادري نمونه و دختر نمونه و همسري نمونه  به سلامت و حفظ كودكان اهميت زيادي ميداد كه بايد همه بانوان درس انسانيت ،  آيين همسرداري  و شيوه ي  تربيت فرزند  را در مكتب وي بياموزند و محبت را هميشه مد نظر داشته چرا كه محبت باعث از بين رفتن كينه ها و حسادت مي شود . در تمام صحنه هاي جنگ كه حضور داشتند فرزندانش را همراه خود برده تا به آنها درس شهامت و شجاعت داده و تا مظلوميت دين خدا و ولي خدا علي (ع) را درك كنند و تمام عظمت هايي كه در زندگي فرزندان فاطمه متجلي است نشانگر تربيت و آموزه هاي گران قدر آن حضرت است.

 او فكر بلند ، ايمان راسخ و تقوا و شجاعت بي نظيري را كه كه از پدرش به ارث برده بود همه را به صورت سرمايه هاي نفيس و پر ارجي به فرزندانش منتقل نمود .حضرت زهرا (س) الگوي زهد  و پارسايي ،ساده زيستي و ساده پوشي است كه نشان از جاذبه ايمان و سرمايه آخرت دارد و آنچنان در ساده زيستي درخشيد كه حيرت خاص وعام را برانگيخت .او شخصيت زن را در تجملات زندگي و جامه هاي رنگارنگ نمي دانست بلكه او برترين زينت زن را در عفت عصمت و تربيت فرزندان شايسته جستجو ميكرد  را از توان مالي خود در راه محرومان انفاق مي نمود و از تجمل پرهيزداشت . سختيهاي دنيا را تحمل تا به شيريني هاي آخرت برسد  .  آيين همسرداري را به خوبي مراعات و شريك خوبي براي همسرش علي ( ع ) بود با فقر علي (ع) ميساخت و صبر ميكرد و همچنين همدم رنجها و غصه هاي او بود . درخشش زهرا (س) در دفاع از اسلام و حريم ولايت حاكي ازروح بلند و جوهر مقاومت شخصيتي ميكند كه در دامن زهد و وارستگي پرورش يافته و از سختي ها نردباني براي تعالي خود ساخته است .  ايشان شجاعانه  و دليرانه در دفاع از انسانيت ، ازحقانيت  دين و از رمز و رازسربلندي انسان مسلمان دفاع مي كند ، روشنگري مي كند و تا آخرين لحظه از تلاش نمي ايستد . زهراي اطهر ( س ) احياگر   ياد شهيدان و وفادار  به  خاطره  عزيز آنان بود  در رابطه با  مسائل اجتماعي و سياسي جامعه اسلامي بي تفاوت نبود وجبهه حق را ياري مينمود ومقابله با ظلم و انحراف را تكليف خود مي دانست و دل ايشان همواره به ذكر خدا آباد بود .

ايشان چنان به قله كمالات راه يافته بود كه امام خميني (ره ) فرمودند اگر مرد بود به مقام نبوت مي رسيد و از هر نظر كامل بود از اين رو اسوه تمام مردان و زنان با ايمان به شمار ميرود .پيروي از زهرا يعني ايجاد و بسط افزايش اين خصلت ها اين است معني پيروي اززهرا عليه سلام.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

 

شأن زهرا ( س ) بالاتر از آنست كه بتوان فكر كرد تا چه رسد به اينكه بيان نمود هر كس هر چه بگويد در حد فهم و ادراك خودش ميباشد . فاطمه زهرا (س ) برترين نمونه مجسم براي زن مسلمان است و متفكران ، گويندگان مذهبي و دانشمندان بايد با قلم خود ابعاد وجودي  و شخصيت اين بانوي بزرگ آفرينش را هر چه بهتر و بيشتر ترسيم و تبيين كنند. بوسه پيامبر( ص ) بردست فاطمه ( س ) را هرگز نبايد بر يك معناي عاطفي حمل كرد . اگر ما خيال كنيم چون فاطمه (س) دختر پيامبر (ص) بود و چون پيغمبر (ص) او را دوست داشت دستش را بوسيد . اين برداشت خيلي غلط و حقير است.  مگر ميشود شخصيتي با آن ارج و عدل و حكمت چون پيغمبر ( ص ) كه متكي به وحي و الهام الهي است دست دخترش را به صرف  اين كه دخترش است ببوسد ، اين كار معناي ديگري دارد  و حاكي  از آن است كه اين دختر جوان و زني كه وقتي از دنيا رفته طبق روايات مختلف بين هيجده و بيست و پنج سال سن داشته ، در اوج ملكوت انساني و يك انسان  خارق العاده بوده است . اين نگرش اسلام به زن است .

تمام ابعادي كه براي زن متصور است و براي يك انسان متصور است ، در فاطمه زهرا (س) جلوه كرده است . يك زن معمولي نبوده است ، يك زن روحاني ، يك زن ملكوتي ، يك انسان به تمام معنا است ،تمام نسخه انسانيت ، تمام حقيقت زن ، تمام حقيقت انسان . او زن معمولي نيست ، اين موجود ملكوتي كه در عالم به صورت انسان ظاهر شده است ، بلكه موجود الهي جبروتي ، در صورت يك زن ظاهر شده است.  تمام هويت هاي كمالي كه در انسان متصور است و در زن تصور دارد ، تمام در اين زن است ،  زني كه تمام خاصه هاي انبياء در اوست ، زني  كه اگر مرد بود نبي بود ، زني كه اگر مرد بود به جاي رسول الله بود . معنويات ، جلوه هاي ملكوتي ، جلوه هاي الهي ، جلوه هاي جبروتي ،  جلوه هاي  ملكي و ناسوتي همه در  اين موجود مجتمع  است ، انساني است به تمام معنا انسان ، زني است به تمام معنا زن .

حضرت زهرا (س ) بر كرسي تربيت

فاطمه شاخسار درخت نبوت ، بلكه ميوه آن درخت است. از اين روي در تربيت فرزند بهترين الگو براي هر كسي است كه ميخواهد نقش پدري يا مادري خويش را به طور كامل ايفا كند .

بدون شك پر آرامش ترين لحظات  زندگي انسان و آسوده ترين دقايق حيات همان لحظه ها و دقايقي است كه كودك همراه با آهنگ قلب مادر، آرام آرام به خواب ميرود . اگر در اين لحظات درس هاي ايمان و معرفت ، جهاد و مبارزه وانسانيت و اخلاق به كودك داده شود ،اين عمل بدون شك سرلوحه زندگي فرداي كودك خواهد بود . بر كودك بايد نامي نيكو نهاد ، زيرا نام كودك  پرچمي است كه بر فراز قله شخصيت او و در كشور زندگي او برافراشته ميشود . از اين رو اسلام بر انتخاب نام نيكو و زيبا تأكيد بسيار كرده است . حضرت فاطمه (س) به سلامت و حفظ كودك اهميت زيادي ميداد و تساوي در محبت را نيز هميشه مد نظر داشت ، زيرا تساوي در محبت باعث از بين رفتن كينه ها و حسادت ها مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر