دانلود تحقیق درمورد اسلام و سياست

دانلود تحقیق درمورد اسلام و سياست

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد اسلام و سياست

با دانلود تحقیق در مورد اسلام و سياست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اسلام و سياست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اسلام و سياست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اسلام و سياست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

عوامل زيادي اسلام را در دنياي امروز از كشوري نسبت به كشور ديگر و از منطقه اي نسبت به منطقه‌اي ديگر متمايز مي‌كند. اما در تمامي آنها شباهت‌هايي وجود دارد كه آنها را مثل هم ساخته است.

يكي از اونها گسترش احساس شكست و عدم اعتماد به نفس در جوامع اسلامي است. اغلب كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقايي بعد از غلبه بر قوانين استعماري در اواسط قرن بيستم به استقلال رسيدند. اما اين استقلال همراه شد با شكست‌هاي سياسي و تدثير منفي‌اي كه در مدرنيزه شدن ( نوين سازي ) اين كشورها گذاشت.

- شهرهاي شلوغ با عدم حمايتهاي اجتماعي مناسب.

- نرخ بيكاري بالا

- فسادهاي دولتي.

- رشد فاصله بين قشر ثروتمند و فقير ( تضاد طبقاتي ) و.... از جمله خصوصيتهاي اين كشورهاي تازه به استقلال رسيده است و همچنين بعضي مدرنيزه سازي ها منجر به از هم پاشيدگي خانواده ها مذاهب و ارزشهاي اجتماعي سنتي شده است.

بسياري از كشورهاي اسلامي غرب را به خاطر اين شكست‌هاي اقتصادي و سياسي ملامت مي‌كنند.

 

نمونه‌اي از انحرافات احتمالي در اسلام كنوني

بزرگترين حركت مخالفت اسلامي بعد از تأسيس جمهوري اسلامي ايران در سال 1979 به اوج خود رسيد. در سال 1980 ايران يك اعتراض ضد دولتي را در كويت و بحرين حمايت كرد و كمك به تشكيل يك سري نيروهاي نظامي مثل حزب الله لبنان و جهاد اسلامي نمود كه هر دوي آنها در هواپيما ربايي ها و گروگان‌گيري ها شركت داشتند. ( به طور احتمالي ). و اين حركات با ترور رئيس جمهور مصر ( انوار سادات ) كه توسط تندرويان مذهبي صورت گرفت، تداوم يافت.

 تشخيص گروه هاي اسلامي ميانه رو كه در فعاليت هاي اجتماعي شركت مي‌كنند و آشوب طلبي را نغز مي‌كنند. در فرآيند احياي اسلام مشكل است. بسياري از مخالفان سياسي اسلام به اين متهم شدند كه تمام حركات اسلامي توسط گروه‌هاي تندرو كه به دنبال دموكراسي زوري هستند و از طريق سياست به دنبال بدست آوردن قدرت و تحميل خواسته هاي خود هستند، توسط انها صورت مي‌گيرد. بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه ممكن است اين نوع عكس‌العمل‌ها باعث تندرو شدن گروههاي اسلامي ميانه رو شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر